Hatice Kübra Tongar hakkında mühim uyarı
Çocuk gelişim kitaplarıyla tanınan Hatice Kübra Tongar adlı yazar el altından İslami konularda haddi olmayarak yorum yaparak insanları yanlış yönlendiriyordu. Hatta LGBT’yi savunan bir paylaşımını bile sonra geri çekmişti. Bu konuda tek bir eleştirisi bulunmuyor.
En son paylaşımında Ehli Sünnete aykırı tavır içinde olduğunu iyice belli etti.
Müzik helal diyebilmek için aklınca kırk dereden su getiren, kendi kafasına göre yorum yapan yazar, bizim yaşadığımız dini değerleri “kültür ve gelenek” diyerek aşağıladı. Alimlerin hükmüne itiraz ederek helali haram sayıyorlar diye yaklaştı.
Genç Hoca kardeşiniz olarak instagramda şu tepkiyi vererek paylaştım:
Bu tiplerden sakının! Önce yüzbinlere ulaşıyor, bir kitle ediniyor. Sonra içindeki lağımı akıtmaya başlıyor.
Hatice Kübra Tongar adındaki bu şahıs çocuklarınıza ve kendinize gelişim adı altında fayda sağlasın diye kitaplarını aldığınız yazar. Son paylaşımında hiç bir ilmi yetkisi olmadığı halde saçma yorumlarla bir meseleye FETVA verip bunun karşısında olanlara aynı Mustafa İslamoğlu ve Caner Taslaman gibilerin söylemiyle saldırarak “geleneği din” zannetmekle suçladı. Yani bize Resulüllah (s) ve ashabından alimlerle ulaşan dini “GELENEK” diyerek aşağıladı. Haramı helal saymakla suçladı. Aynı onlar gibi ateizm ve deizmin çoğalmasındaki sebep olarak gösterdi. Halbuki ateizm ve deizm Mealcilik gibi hadis inkarcılığının ve Ehli Sünnetten uzaklaşmanın artmasıyla orantılı artmıştır. Bunu bile idrak edemeyen kişinin size din ve gelişim alanında hiçbir faydası olmaz. Alimlerimizi helali haram saymakla itham eden bu kişiye yazıklar olsun. Uzak durun okumayın. Okutmayın… (Genç Hoca)
Çevrenizi uyarın ve bu kişinin kitaplarından bir bereket beklemeyin…
Bu kişinin kitaplarında da özellikle dini konularda ve ayet meallerinde çeşitli çarpıtmalar/iftiralar bulunduğunu tespit ediyoruz.
İşte onlardan bir tanesi:
Habil ile Kabil arasındaki hadiseyi anlatırken Kabil’in kıskançlık ateşini tetikleyen şeyin “ailesinin kardeşini ona tercih etmesi” diye bir hezeyanda bulunuyor. Halbuki ayetlerde açıkça “kurbanının Allah tarafından kabul edilmediği” geçmektedir. Bir Peygamber olan ailesinin Kabil’e karşı bir ayrımcılığı, onu hor ve hakir görmesi veya kardeşini ona tercih etmeleri söz konusu bile değildir. Yazar ise Kabil’in içine düştüğü kıskançlık ateşinin sebebini ailesine yani hazreti Adem ve Hazreti Havva’ya bağlamış, onları “diğer kardeşi tercih ederek” Kabil’e haksızlık yapmakla suçlamıştır. Bu ise bir Peygambere yapılacak büyük bir iftiradır… Bu hezeyan okuyucunun zihninde bir Peygamberi diğer insanlar gibi çocukları arasında ayrımcılık yapan bir karaktere büründürmektedir… Yorum sizin…